2016.október

Megmentettünk egy fehér bálnát a kihalástól  :D

2016.10.09.

Ismét hazautazás--lassan többet járunk haza Görögországból,mint Svájcból  :D

Kicsi kocsink újra száguld...csak már magyar rendszámmal.Sokat törpöltünk rajta,hogyan is csináljuk..abban mindketten egyetértettünk,hogy a hajó felujjitásának ideje alatt szerencsés lenne, ha megmaradna a kocsikánk.Bizony jo kis kocsi ez, hihetetlen,hogy mi mennyiségü cucc fér bele...pl. 23 db banános doboz. Mindig van valami, amiért el kell szaladni, venni ezt-azt és a környezetünkben a tömegközlekedés ismeretlen fogalom.A svájci rendszámmal viszont csak pár hónap haladékot kaptunk, ha tovább akarjuk használni, akkor magyar rendszám  kell.Ezért utaztunk augusztusban Magyarországra,hogy ennek a folyamatát elinditsuk. Otthon megbiztunk egy céget az ügyek intézésével, akik kb. két hónapot prognosztizáltak, mire minden hivatalnál a dolgok lezongorázódnak.És igazuk lett...szeptember végén jelentkeztek,hogy kocsikánk elkészült,mehetünk érte. HURRRRÁÁÁ

Viszont ebben a szük két hónapban is szükségünk volt autóra, itt léptek be a képbe a jó barátok- Bálint és Móni- akik voltak olyan rendesek és felajánlották az egyik autójukat erre az időre.Nem maradtunk autó nélkül.

Igy már csak azt kellett megoldanunk, hogy hogy jön le hozzánk a mi autónk -sajna nem Ráró,hogy csak füttyenteni kell neki és már jön is - és hogy kerül vissza Bálinték autója jogos gazdájukhoz.

Voltak felajánlások több oldalról- azért vannak a jó baratok- sok terv született, de a vége mégis az lett, hogy egy szép vasárnap hajnalon felkerekedtünk és hazarobogtunk a kölcsönautóval -visszaadtuk jogos tulajdonosának nagy hálálkodások közepette- és felvettük a miénket.Ha már hazaugrottunk, természetesen megölelgettük a szülőket, gyerekeket, testvéreket, aztán ismét kocsiba ültünk és visszarobogtunk Smileyhez.

A családtól ugy köszöntünk el, hogy az idén már biztos nem jövünk....na de nálunk soha nem lehet tudni :D :D

2016.10.17.

Mitológiai utazás - A Pineosz folyó és a babérfák története

Tempi-völgy, Daphné forrás

Az Olimposz és az Ossza hegység között helyezkedik el a csaknem 10 kilométer hosszú szoros, amelynek sziklái között folyik a Pineosz folyó.

A völgyön át vezető út köti össze észak és dél Görögországot . Az ókorban  Xerkszész uralkodó csapatai itt törtek be Athén felé, késöbb 1941-ben a Német megszálló csapatok ugyanitt hatoltak be.

A monumentális sziklák alatt folyik  a Pineosz folyó, melynek partján a sok babérfát  találhatunk.

A babérfáknak külön legendája van, minek története a következő :

"Mikor Apollón megölte a Püthon sárkányt utána találkozott Erosszal a szerelmi vágy istenével a Pineosz folyó környékén. Apollón, aki a görbe íj istene is volt kérdőre vonta Erószt, hogy ő mért hord nyilat. Erósz hogy bemutassa mirevaló az ő íjja, felröppent a Parnaszosz csúcsára és elővett két nyilat. Az egyik csillogó és hegyes volt a másik tompa és ólom nehezítette. A hegyes végű, ami szerelmet kelt, Apollónt találta el, a tompa végű, ami szerelmet űz pedig Daphné kapta. A jósisten szerelemre is lobban Daphné iránt, de a lány menekült, még a szó hallatára is megborzongott. Hosszú időn át kergetőztek mintha vadász űzte volna zsákmányát. Mikor Daphné a Pineosz folyóhoz ért már nagyon elfáradt és kérte a Föld istenét és apját aki a folyó istene volt, hogy változtassák el női alakját. Ekkor földbe gyökeredzett lába és babérfává változott"

2016.10.21.

Ismét a munka dandárjában

Smiley angol gyártmányú hajó.A felszerelések között akadnak még eredeti gyártmányú felszerelések is.

Mint pl ez a gyönyörü, kicsit antikolt kézi csörlő is...E.hathatós közremüködésének hála, no meg a hosszú idejü szidolozásnak...már csak szétszedni és ujrazsirozni kellett.

Hát nem gyönyörü ?

2016.10.24

még butorozottnak mondható Smiley és még a menyezet is egyben :)

Belső munkálatok tovább folytatódnak...

A hajó felújjitásának kezdetén sokat beszélgettünk róla, mik azok a dolgok, amik feltétlenül megujjitásra szorulnak és hol vannak azok a régi részek, amiket össze tudunk hozni majdan az uj elemekkel. Aztán a hetek- hónapok teltek, a munka haladt előre és lassan rá kellett döbbennünk- nem tudjuk a régi butorokat, részdarabokat ugy beilleszteni az ujba- hogy az élhető , praktikus legyen és még nézzen is ki valahogy.

Sok törpölést, fejtörést okozott, hogyan tudunk ebből jól kijönni.

Elmeséltük sokat megélt Tibor barátunknak, aki szintén saját maga épitette oldalbordájával Katival a FAUN nevü hajójukat, hogy mi a dilema tárgya... ő aztán rövidre is zárta a törpölést és azt mondta---" soha nem fogjátok tudni ugy összehozni a régit és az ujat, hogy abba ne legyen megalkuvás...valami mindig lesz, ami nem fog passzolni "---a megoldás,hogy minden butordarabnak kivül tágasabb, vagy úgy kellett volna hagyni, ahogy volt és semmihez nem nyulni.Szuper!!!!

Volt pár álmatlan éjszaka, sirás-rivás-vita- még veszekedés is... NEM NEM ÉS NEM nem lehet mindent kidobni a szemétre,a falig mindent lerombolni, legyilkolni és a NULLA pontról elindulni...a történetet folytassuk képekben...

2016.10.30.

IGEN,IGEN ÉS MÉG EGYSZER IGEN

Lehetett- legyilkoltuk

csak a csupasz falak maradtak-némi merevitő gerendával...megtettük azt,amit korábban nem terveztünk,hogy kiüritjük falig a hajót.

Állitólag P fejében már világosan látszik az új berendezés, a bútorok,a hálókabinok,konyha, fürdő  kialakitása...

reméljük lesz elég erőnk, hogy a fejében lévő képet életre is keltsük... :) Ámen

2016.10.31.

Appartmann Koiládán

Smiley butorainak kiüritése előtt felmerült a kérdés...jó,de hol fogunk lakni?

Ha a hajón nem tudunk lakni,akkor valami lakast kell keresni és bérelni.Mivel október végét irunk,a szezonnak már vége, igy nem volt lehetetlen feladat lakást találni az elkövetkező hetekre-hónapokra.A legfontosabb szempont- a bérlési dij mellett :) -hogy viszonylag közel legyen a kiemelt hajóhoz,hogy ne kelljen sokat utazgatni. És csodák csodája,megtaláltuk. Igazán ideális minden szempontból.Az olcsósága mellett 15 perc sétára van Smileytől.Van benne elég hely a raktárban tárolt banános dobozoknak is, igy a raktár bérlését ( ez Poroson volt ) is fel tudtuk mondani.Most mi is és a cuccaink is egy helyen vannak.Nem kell már Porosra utazgatnunk, ha valamire szükségünk van a raktárból.Nem volt tul ideális,de az induláskor tökéletes volt.

Az appartman rendelkezik egy hatalmas terasszal,ami a mostani még gyönyörü napsütésben igazán kellemes tud lenni.

A kilátás pedig verhetetlen :)

Jöjjön egy pár kép az új bazisunkról.